روش های طراحی وب سایت موفق در بازار تجارت الکترونیک

هنگامی که زمان طراحی وب سایتی که واقعاً موجب فروش خدمات و یا محصولات می شود فرا می رسد، انتخاب های شما محدودتر می شود. فکر می کنید به چه دلیل؟ اگر وب سایتی می خواهید که موجب فروش شود، باید اصول ، قوانین و استاندارد های ثابت شده ی فروش و بازاریابی اینترنتی را رعایت کنید.

اما باید به این نکته توجه داشت که گام اول برای طراحی وب سایت، شفاف سازی نیازها و آنچه هدف شماست می باشد. بازده اصلی و نتیجه اولیه وبسایت شما چیست؟ آیا لیستی از خواسته های مدنظر خود در طراحی وب سایت را تهیه کرده اید؟ آیا مطالب وبسایت خود را با چشم انداز تعامل با مشتری ارائه کرده اید؟ آیا کار وبسایت شما فروش یک محصول خاص می باشد یا تولید محصول؟

در این نگارش از این مقاله که توسط شرکت طراحی سایت همیاران تهیه شده می خواهیم بگوییم که : زمانی که دقیقاً بدانید هدف نهایی چیست، قادر به دستیابی آن خواهید بود.

تبدیل طراحی اولیه وب سایت به یک الگو بعد از استفاده از روشهای اثبات شده :

وب سایت شما فروش خود را با یک کپی قوی شروع می کند، اما این فقط شروع این ماجرا است . کپی به تنهایی قادر به انجام کاری در طراحی سایت نخواهد بود.

تبلیغات دارای اشکال مختلفی می باشد: وب سایت ها ، فرم های فروش، بروشورها، اسکریپت های ویدئویی و روشهای دیگر…! فکر می کنید در بازاریابی های آنلاین موفق، چه چیز مشترکی در تبلیغات میان آنها وجود دارد؟ آنها از روشهای تبلیغاتی موثر و ثابت شده ای الگو گرفته اند. این مسئله بدان معنی است که از رسانه های خاص برای تبلیغات و یا بازاریابی آنلاین محصولات و خدمات خود استفاده می کنند. و حالا فکر می کنید طراحی وبسایت هایی که منجر به فروش می شوند در چه چیزی با یکدیگر مشترک می باشند؟ این وب سایت ها از استراتژی های موفق بازاریابی تحت وب آنلاین ( به صورت مستقیم) و کپی رایت در دنیای واقعی الگو برداری کرده اند.

اکنون فکر می کنید چرا بازاریابی آنلاین مستقیم عمل میکند و چرا دیگر روش ها جواب مطلوبی در این زمینه نمی دهد؟ به این دلیل که بازاریابی آنلاین به صورت مستقیم، قابل اندازه گیری است و شبکه جهانی اینترنت هم به عنوان یک رسانه، نسبت به دیگر رسانه ها به بازاریابی مستقیم نزدیکتر می باشد. در نهایت، بازاریابی اینترنتی مستقیم، بر مبنای پاسخ گویی است و نه بر مبنای آگهی و یا ایجاد تصاویر؛ هدف اصلی این روش فروش می باشد و نه هیچ چیز دیگر.

چرا پیشنهاد های شما در وب سایتتان از اهمیت بالایی برخوردار است ؟

جدا از کپی طراحی، دو مورد مهم دیگر برای بررسی و رسیدگی در طراحی وب سایتی که منجر به فروش محصولات و کالا ها می شود، وجود دارد. که اولین مورد آن پیشنهادات وب سایتتان می باشد. این در حالی است که اکثرآً تاکید زیادی بر روی تیترها(عناوین مطلب) دارند، که در واقع ایجاد و ارائه یک مطلب قانع کننده است. که البته پیشنهادات شکست ناپذیر وب سایت خیلی مهم است. فکر می کنید چرا؟ بدون ارائه پیشنهاد و عرضه خدمات در طراحی وب سایت، آن هم با تمام مواردی که می تواند در یک پیشنهاد وجود داشته باشد، امکان پذیر است؛ اما نمی تواند هیچ فروشی برای وب سایت شما داشته باشد.

مطمئن باشید یک تیتر و یک عنوان خیره کننده برای جذب خواننده یک مسئله حیاتی در وب سایت شما می باشد. با این حال تمامی این موارد و روشها از تیتر گرفته تا مقدمه و متن مطالب کپی را می توانید به کار ببرید واگر پیشنهاد وب سایت و آنچه ارائه می کنید عمل نکرد، بدانید که روش های کاربردی شما در طراحی وب سایت پاسخگو نبوده و یا کاربردی نمی باشد. پیشنهاد شما وقتی عمل می کند که وب سایت شما اقدام به عرضهء مستقیم آن کالا یا خدمات کرده (در واقع آنچه در وب سایت خود ارائه می کنید) و به خواسته ها و درخواست های بازار مورد نظر خود توجه کنید و منطبق با آن عمل کنید.

بدون بهره مندی از استراتژی های مناسب در بحث فروش، کپی یک طراحی بسیار خوب نیز بی فایده خواهد بود.

جزء نهایی یک طراحی وب سایت موفق، داشتن استراتژی و راهکارهای عملی و خوب در فروش می باشد. به این دلیل بسیار مهم است که از گزارش عملکرد وب سایت خود قبل از شروع آگاه شوید. اگر هدف اصلی وب سایت شما تولید می باشد، برای ایجاد لیست در وب سایت نیاز به ساخت capture pages دارید. از طرف دیگر اگر صفحات وب سایت شما مربوط به فروش یک محصول می باشد، باید یک صفحهء پر بازدید ایجاد نمایید. صفحهء پر بازدید یعنی بازاریابی مستقیم در یک صفحه و معادل تبلیغات مستقیم از طریق ایمیل ( بازاریابی ایمیل) می باشد.

ویژگی های اصلی آن فرم فروش، می باشد، اما بسیاری دیگر از ساختار ها و عناصر در طراحی وب سایت، هنگامی که با یکدیگر همراه باشند، کار کرده و منجر به فروش می شود. صفحهء پر بازدید ممکن است دارای بخش ارسال نظرها، منابع ، کادر منابع نویسنده و یا دیگر اطلاعات باشد. این صفحه به تصمیم گیری خرید مشتریان کمک زیادی می کند.

در بحث مدیریت و استراتژی فروش، موارد و ملاحظات زیادی وجود دارد. اما این موارد تعدادی از مهمترین ها در مورد استراتژی فروش در طراحی و راه اندازی وب سایت ها هستند.

بسیار هیجان برانگیز است که در مورد توانایی ها و قابلیت ها و امکاناتی که برای تبدیل یک کپی نا مناسب به یک کپی خیلی خوب، بیشتر بدانید. اما به هر حال فقط این موضوع نیست که خیلی مهم است! به همین دلیل است که اغلب بازاریابان اینترنتی از نتایج بدست آمده بسیار متعجب می شوند. اگر دست از سرزنش و بد گویی از کپی طراحی بردارید، خواهید دید که حتی یک کپی بد از طراحی وب سایت هم می تواند گاهی نتیجه مناسب و مطلوبی در بر داشته باشد. البته اگر بقیه مسائل و موارد طراحی وب سایت در آن رعایت شده باشد.

پس از ایجاد یک پیوند صحیح بین بازار مورد نظر در اینترنت و پیشنهادات وب سایت شما و همچنین بکارگیری استراتژی بازاریابی آنلاین، شما در مسیر صحیح قرار خواهید گرفت. هنگامی که شما در ریتم اجرای پروژه تمامی موارد ذکر شده در طراحی وب سایت را رعایت کنید. در این صورت برای خواننده انگیزه ای برای انجام فعالیت در وب سایتتان ایجاد کرده اید.