طراحی اپلیکیشن مشابه روبیکا

اگر به دنبال طراحی و ساخت اپلیکیشن شبیه روبیکا هستید، پیشنهاد میکنیم این مقاله را تا انتها بخوانید.

اپلیکیشن روبیکا از دیگر نرم افزارهای چندرسانه ای است که از سال 1396 راه اندازی شد و هدف از ساخت این اپ ایجاد فضایی برای علاقه مندان به دنیای رسانه از جمله فیلم های سینمایی ، سریال های تلویزیونی ، موسیقی ، فوتبال ، پخش زنده شبکه های تلویزیونی و … است.

در اپلیکیشن روبیکا خدمات دیگری نظیر : اخبار ، خدمات پرداخت نیز می باشد.

در این بخش به بررسی نکات فنی که برای طراحی اپلیکیشن مشابه روبیکا هست اشاره کنیم.

فضای میزبانی :

اولین چیزی که برای طراحی اپلیکیشن شبیه روبیکا نیاز هست ، فضای میزبانی می باشد که باید نامحدود باشد تا هرچقدر فیلم و دیگر اطلاعات روی فضای میزبانی قرار گرفت با محدودیت ظرفیت روبرو نشویم.

دامنه / دامین :

شاید بد نباشد اپلیکیشن شما از طریق وب سایت نیز دیده شود و کاربران بتوانند از این طریق به آن دسترسی داشته باشند. پس برای طراحی سایت مشابه روبیکا لازم است دامنه ای هم انتخاب کنید.

برای انتخاب دامنه موارد مختلفی از جمله مفهومی و کوتاه بودن از الویت های انتخاب یک دامنه مناسب است.

پهنای باند :

برای طراحی وب سایت و اپلیکیشن مشابه روبیکا لازم است پهنای باند که برای انتقال داده ها در لحظه برای تمامی کاربرانی که به وب سایت یا اپلیکیشن شما رجوع کرده اند، نامحدود باشد و از این نظر کاربران شما با قطع شدن و کم شدن سرعت روبرو نشوند.

واکنشگرا :

از دیگر مواردی که باید در طراحی وب سایت شبیه روبیکا و اپلیکیشن آن در نظر داشت حالت واکنشگرا یا ریسپانسیو است که کاربران با هر دستگاه تبلت ، موبایل و کامپیوتر که به اپلیکیشن شما متصل شده اند مشکلی در نمایش نداشته باشند و اپلیکیشن نسبت به اندازه صفحه نمایشگر واکنش نشان داده و تصویر را در آن اندازه به کاربر نمایش دهد.

واکنشگرا از مواردی است که در زمان انعقاد قرارداد در نظر گرفته شده و در قرارداد طراحی سایت یا اپلیکیش آورده شود.

از نیازهای فنی طراحی اپلیکیش مشابه روبیکا می توان به دسته بندی های  بخش های مختلف اشاره کرد. به طور مثال در بخش “دنیای رسانه” دسته بندی های : جدیدترین ها ،  پرطرفدارترین ،  فیلم های ایرانی ، سریال ها ، کمدی و … وجود دارد و در بخش دنیای آموزش نیز همینطور دسته بندی های مختلف وجود دارد.

طراحی اپلیکیشن شبیه روبیکا کاری نسبتا زمان بر است و لازم به برنامه ریزی و زمان بندی دارد تا در نهایت اپلیکیشن بی نقص و با کیفیت طراحی شود.

در بخش طراحی وب سایت مشابه روبیکا می توان همان امکانات نسخه اپلیکیشن را در اختیار کاربران قرار داد تا در هرزمان و حتی بدون موبایل و تبلت بتوانند به سرور متصل شوند از خدمات ارائه شده استفاده کنند.

با سپاس از شما که تا این لحظه با ما همراه بودید.

شرکت طراحی وب و اپلیکیشن همیاران آماده ارائه مشاوره و خدمات در این زمینه می باشد.